Consejo de Gobierno

Contenido en el idioma por defecto

  SESSIÓ ORDINÀRIA DEL CONSELL DE GOVERN DEL DIA 17 DE FEBRER DE 2012

            A les 10.10 hores del dia 17 de febrer de 2012, a la sala de juntes de Cas Jai, es reuneix en sessió ordinària el Consell de Govern de la Universitat. La presideix la Rectora i hi assisteixen les persones indicades al marge (annex 1).

            Assisteixen com a membres convidats al Consell de Govern amb veu i sense vot les persones també indicades al marge (annex 2).

            S’excusen d’assistir-hi el doctor Llorenç Huguet Rotger, el doctor David Pons Florit, el doctor Sergio Alonso Oroza, el doctor Pere M. Deyà Serra i la doctora Margalida Payeras Llodrà.

            També s’excusa d’assistir-hi el doctor Josep L. Oliver Torelló, assistent amb veu i sense vot.

Abans d’iniciar la reunió, la Rectora dóna la benvinguda als nous degans i directors de centre i directors de departament que s’incorporen com a membres al Consell de Govern, arran dels recents processos electorals, i agraeix la feina feta als membres que pel mateix motiu han deixat de formar-ne part.

Punt 1: Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior

El Consell de Govern acorda d’aprovar per unanimitat l’acta de la sessió ordinària del dia 16 de desembre de 2011.

Punt 2: Modificació de plantilla

La Rectora dóna la paraula al vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, que explica de forma detallada la modificació de plantilla que afecta els departaments de Biologia, d’Economia Aplicada i d’Infermeria i Fisioteràpia.

La Rectora sotmet a votació les propostes presentades, que s’aproven per unanimitat (annex 3).

Punt 3: Aprovació, si escau, de la proposta d’Acord normatiu d’ordenació dels ensenyaments universitaris de doctorat

            La Rectora dóna la paraula al vicerector de Postgrau i Formació Permanent, després d’indicar que la presentació de la normativa obeeix a l’adaptació al Reial decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat. A continuació, el vicerector explica l’abast i significat de la proposta i en destaca el procediment d’elaboració i els aspectes més significatius.

Acabada l’exposició, s’obre un debat en què intervé el doctor Climent Ramis Noguera per indicar que el procediment d’aprovació d’un doctorat s’ha complicat, i fa èmfasi en la mecànica de qualificació. Li contesta el vicerector. El doctor Ramis Noguera intervé novament per assenyalar que els grups de recerca poden proposar doctorats, i considera que s’hauria de concretar què s’entén per grup de recerca als efectes de la normativa que es presenta. Li contesten el vicerector de Postgrau i Formació Permanent i la Rectora.

A continuació intervé el doctor Santiago J. Cavanillas Múgica, que fa referència al disseny de l’estructura i també a la necessitat de fer una auditoria. Li contesten el vicerector de Postgrau i Formació Permanent i la Rectora, que assenyala que la proposta de doctorat de Dret la podrien fer els dos departaments de Dret. Finalment, el doctor Cavanillas Múgica fa unes reflexions sobre la gestió administrativa dels postgraus i el seu finançament.

La doctora M. Josep Mulet Gutiérrez intervé per indicar que per coherència amb una votació prèvia (creació de l’Escola de Doctorat) i atès el contingut de l’article 1.k), votarà en contra de la proposta. No obstant això, afegeix que reconeix l’esforç i la feina que s’hi ha fet. Li contesta el vicerector de Postgrau i Formació Permanent.

El doctor Bernat Sureda Garcia indica que seria important que hi hagués unes línies estratègiques en matèria de planificació de títols de màster i doctorat. Li contesta el vicerector de Postgrau i Formació Permanent.

El doctor Albert Sesé Abat agraeix l’esforç que s’ha fet i tot seguit fa èmfasi en els terminis establerts, de vegades, de set dies. Li contesta el vicerector de Postgrau i Formació Permanent.

El doctor Climent Ramis Noguera intervé per fer referència a les activitats a desenvolupar en els doctorats, atès el termini per fer la tesi doctoral. Li respon el vicerector de Postgrau i Formació Permanent.

El doctor Maximino San Miguel Ruibal fa una reflexió sobre la realització d’activitats transversals, que considera que hauria de ser voluntària i no obligatòria. Li contesten el vicerector de Postgrau i Formació Permanent i la Rectora, que fa una reflexió final.

A l’últim, la Rectora sotmet a votació la proposta amb la modificació corresponent a l’ampliació del termini que assenyala l’article 21.5 i 10 esmentada pel doctor Albert Sesé Abat. El resultat de la votació és 32 vots a favor, 1 en contra i 4 abstencions. Per tant, s’aprova la proposta (annex 4).

Punt 4: Aprovació, si escau, de les sol·licituds de modificació dels plans d’estudis de grau i màster. Any 2011-12

            La Rectora dóna la paraula al vicerector de Docència i Qualitat i al vicerector de Postgrau i Formació Permanent, que expliquen el contingut i l’abast de les sol·licituds de modificacions de tres plans d'estudis de grau i set plans d'estudis de màster, que s’indiquen a continuació (annex 5):

   Grau d'Enginyeria d'Edificació

   Grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica

   Grau d'Enginyeria Informàtica

   Màster en Biologia de les Plantes en Condicions Mediterrànies

   Màster en Cognició i Evolució Humana

   Màster en Comptabilitat

   Màster en Gestió de Recursos Humans

   Màster en Microbiologia Avançada

   Màster en Polítiques d'Igualtat

   Màster en Primera Infància

El doctor Rafel Crespí Cladera fa una intervenció arran de la modificació del grau d’Enginyeria Informàtica per demanar informació sobre l’assoliment de coneixements de llengua anglesa. Així mateix, fa una reflexió sobre els màsters i l’oferta d’assignatures optatives i sobre els recursos necessaris per fer-ho. Li contesten el vicerector de Docència i Qualitat i el vicerector de Postgrau i Formació Permanent.

La Rectora sotmet a votació les propostes de modificació presentades, que s’aproven per unanimitat.

Punt 5: Aprovació, si escau, de la suspensió temporal de l’article 20.3 de l’Acord normatiu 9681/2011 (títols propis)

            La Rectora explica que l’any passat el Consell de Govern, a la sessió del 2 de febrer de 2011, va aprovar el Reglament sobre títols propis de postgrau de la Universitat de les Illes Balears (FOU núm. 344, de 18 de febrer), en què es preveia, en relació amb les reedicions de títols propis, la necessitat d’una avaluació externa positiva realitzada per l’Agència de Qualitat de les Illes Balears o una altra entitat degudament acreditada. Així mateix, assenyala que aquesta mesura, introduïda a l’article 20.3, es va plantejar davant la possibilitat prevista per les propostes normatives que els títols propis de les universitats poguessin tenir accés al Registre d’Universitats, Centres i Títols.

            Atès que aquestes reformes normatives previstes no han tingut lloc, per ara, es considera convenient la suspensió temporal de la previsió introduïda. De manera que per a la sol·licitud de reedició d’un títol propi de postgrau se seguirà el mateix procediment que s’ha establert per a sol·licituds noves, amb la diferència que a les memòries acadèmiques i econòmiques que es presentin s’hi ha d’adjuntar, si escau, un document on es detallin les modificacions que es proposen. El vicerector de Postgrau i Formació Permanent completa la informació i explica la situació de l’AQUIB.

            La Rectora sotmet a votació la proposta, que s’aprova per unanimitat (annex 6).

Punt 6: Aprovació, si escau, de l’Acord normatiu pel qual s’aprova el programa d’ajuts per a l’assistència a congressos i estades de treball

La Rectora, de forma prèvia, indica que la presentació de la proposta obeeix a la situació econòmica actual. A continuació dóna la paraula a la vicerectora d’Investigació, que explica l’abast i el significat de la proposta i n’assenyala els aspectes més rellevants.

A continuació s’obre un debat en què intervé la doctora Isabel M. Aguiló Pons per proposar un afegitó als requisits dels sol·licitants (art. 3), i així mateix demana aclariments sobre el contingut de les ajudes a les conferències convidades a què fa referència el darrer paràgraf de article 4.3.

Li contesten la Rectora, la vicerectora d’Investigació i la Gerent.

També hi intervé el doctor Albert Sesé Abat, que proposa modificar l’exposició en el sentit que no reflecteixi que el canvi obeeix a l’experiència, sinó a la situació econòmica. Li contesta la Rectora.

            Tot seguit intervé el senyor Carlos Moreno Gómez, que fa una petició en relació amb el nombre d’ajudes (art. 4.2), i així mateix s’adhereix a la proposta anterior. Li contesten la Rectora i la vicerectora d’Investigació.

            A continuació intervé el doctor Climent Ramis Noguera per demanar informació en relació amb l’acord executiu corresponent. Li contesta la Rectora.

            El doctor Bernat Sureda Garcia trasllada una pregunta sobre l’aplicació de la normativa. Li contesta la vicerectora d’Investigació, que indica que a les activitats del 2011 s’hi haurà d’aplicar la normativa anterior, i en relació amb les activitats del 2012, s’hi haurà d’aplicar aquesta normativa, la qual tindrà vigència a partir de l’1 de gener de 2012.

            El doctor Federico F. Garau Sobrino també intervé en relació amb l’entrada en vigor. Li contesta el Secretari General.

            La Rectora sotmet a votació la proposta amb la inclusió de les modificacions sorgides arran del present debat, que afecta els primers paràgrafs de l’exposició, els articles 3 i 4 i l’àmbit d’aplicació de l’acord normatiu. El resultat de la votació és el següent: 33 vots a favor i 6 abstencions. Per tant, s’aprova la proposta (annex 7).

Punt 7: Eleccions de representants a diverses comissions

            La Rectora recorda que la comissió de reclamacions valora les reclamacions que es presenten contra les propostes de contractació de professorat contractat. També assenyala que aquesta comissió, presidida per la Rectora, la integren quatre catedràtics d’universitat amb àmplia experiència docent i com a investigadors (article 10.13 del Decret 104/2002, de 2 d’agost, de regulació del règim jurídic i retributiu del personal docent contractat de la Universitat de les Illes Balears).

           A continuació informa que, exhaurit el període de quatre anys del doctor Eduard Rigo Carratalà com a membre d’aquesta comissió, és necessari procedir o bé a substituir-lo o bé reelegir-lo. Així mateix, recorda la composició actual de la comissió, formada pels doctors José Á. Torres Lana, Eduard Rigo Carratalà, José L. Luján López i Bartomeu Coll Vicens i presidida per la Rectora. Es proposa la continuïtat del doctor Rigo Carratalà, sens perjudici que algun membre vulgui proposar una altra persona. Atès que no hi ha cap més candidatura i que cap dels presents no sol·licita votació secreta, se sotmet a l’aprovació del Consell de Govern la candidatura del doctor Rigo Carratalà, que s’aprova per assentiment.

            Tot seguit, la Rectora recorda que també és necessari procedir a l’elecció d’un membre suplent de la Comissió de Contractació, encarregada de la selecció del personal docent i investigador contractat per part del Consell de Govern, en compliment del que estableix l’article 100 dels Estatuts, i en recorda la composició, de cinc titulars i suplents corresponents: president, secretari i tres vocals, dels quals un és nomenat pel Consell de Govern, i ara correspon, si escau, substituir el vocal suplent. De la mateixa manera que a l’anterior comissió, es proposa el doctor Santiago J. Cavanillas Múgica, sens perjudici que algun membre vulgui proposar una altra persona. Atès que no hi ha cap més candidatura i que cap dels presents no sol·licita votació secreta, se sotmet a l’aprovació del Consell de Govern la candidatura del doctor Cavanillas Múgica, que s’aprova per assentiment.

Punt 8: Informació del Consell de Direcció

            La Rectora informa dels temes següents:

a) De la carta de la Secretaria General d’Universitats en què informa que no serà possible accedir al fons del Campus d’Excel·lència Internacional (CEIR), atès que el Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques no va informar favorablement sobre la firma del conveni amb la comunitat autònoma de les Illes Balears. Posteriorment, en virtut de l’acord del Consell de Ministres de 30 de desembre de 2011, va retallar 485,9 milions en el pressupost del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports i es varen suprimir partides pressupostàries que no pogueren ser executades durant el 2011.

b) De la reunió amb representants del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports.

c) Del contingut del Reial decret llei 20/2011, de 30 de desembre, de mesures urgents en matèria pressupostària, tributària i financera per a la correcció del dèficit públic, i de la seva incidència en l’àmbit de la Universitat, publicat al BOE de 31 de desembre.

            La vicerectora d’Internacionalització i Cooperació informa dels temes següents:

a) De la reestructuració de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat, arran de la dimissió de la directora Berta Artigas Lelong i del nomenament de la senyora Ruth M. Escribano Dengra com a coordinadora de l’Oficina. Així mateix, informa que les funcions inherents al càrrec de director les assumeix ella mateixa com a vicerectora de la qual depèn aquesta oficina. La Rectora agraeix la feina feta a la senyora Artigas Lelong.

b) De la posada en funcionament del punt «UIB.eu» del Servei de Relacions Internacionals, a través del qual es pretén promoure la participació dels membres de la UIB en programes de cooperació acadèmica internacional com són, entre d'altres, els programes TEMPUS, ALFA i ERASMUS Mundus, convocats per l'Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (AECEA), EuropeAid i altres organismes de la UE, i oferir, al mateix temps, suport en la presentació de projectes i sol·licituds d'ajuts dins aquests programes.

            El vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat informa dels temes següents:

                a) De la publicació avui de l’Acord executiu pel qual s’estableixen directrius per a l’aplicació del pla d’acció tutorial.

            b) De la presentació al proper Consell de Govern, del dia 15 de març, de les propostes següents: de la proposta d’aprovació de numerus clausus d’alumnes per estudis per a l’any acadèmic 2012-13, del calendari per a l’any acadèmic 2012-13 i de la modificació del règim de permanència a la UIB.

c) De l’elaboració de la normativa de pràctiques externes i de certs problemes jurídics que es poden presentar.

d) De la modificació del règim de permanència.

Punt 9: Afers de tràmit

            a) Membres de les comissions que han de jutjar les places dels cossos docents i de professorat contractat

            El Consell de Govern aprova per unanimitat la proposta de la comissió que ha de jutjar la plaça que s’indica a continuació (annex 8):

Categoria: professor titular d'universitat
Departament: Filosofia i Treball Social
Àrea de coneixement
: Treball Social i Serveis Socials
Perfil docent i com a investigador
: Dimensió individual i dimensió familiar del treball social de casos

            b) Llicències d'estudis

            El Consell de Govern acorda d’atorgar la llicència per estudis que s’indica a continuació (annex 9):

            —Sra. Glòria Bosch Roig (professora titular d'escola universitària), del Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica, a la Universitat Tècnica de Berlín (Alemanya), pel període comprès entre l’1 d’abril i el 14 de juliol de 2012, amb unes retribucions del 100 per cent de les seves remuneracions els tres primers mesos i del 80 per cent els mesos restants, d’acord amb el que preveuen l’article 8.3, paràgraf segon, del Reial decret 898/1988, de 30 d’abril, sobre règim del professorat universitari, i l’article 1 de l’Acord executiu 9743/2011, de 5 d'abril, pel qual s’aproven les directrius sobre les retribucions de les llicències per estudis (FOU núm. 347, de 15 d'abril).

            c) Col·laboradors honorífics

No n’hi ha.

            d) Altres

No n’hi ha.

Punt 10: Informació i ratificació, si escau, d'acords marc, convenis, protocols i contractes

            El Secretari General explica un per un el contingut bàsic dels acords marc, convenis, protocols i contractes (annex 10):

 

Ref.

Tipus

Entitat

País

Objecte

2238

CV/P

Centro Educativo Ágora Portals, SLU

 

Accés a les prestacions del Servei de Biblioteca i Documentació

2450

CV/P

Universitat Nacional d’Educació a Distància

 

Cooperació educativa

2451

Addenda

Institut d'Estudis Baleàrics

 

2a addenda per a la pròrroga d'una beca de col·laboració a temps parcial

2452

Addenda

Escuela Nacional de Medicina del Trabajo del Instituto de Salud Carlos III, Federación de Servicios de Prevención Ajenos

 

Addenda al conveni ref. 2054 per a la modificació del nom de la titulació

2453

Addenda

Consell Superior d'Investigacions Científiques

 

Resolució del conveni ref. 1953, signat el 7.10.2009

2456

CV/P

Diverses entitats (MODEL)

 

Pràctiques dels estudiants del grau de Mestre d'Educació Infantil

2458

CV/P

Universitat de Girona

 

Repartiment de la subvenció aconseguida pel Campus e-MTA

2459

CV/P

Conselleria d'Administracions Públiques

 

Desenvolupament de programes d'estudis conjunts

2460

CV/P

Consell de Seguretat Nuclear

 

Vigilància radiològica ambiental 2007-2011

2461

AM

Universitat del Quebec a Montreal

Canadà

Genèric

2462

CV/P

Universitat del Quebec a Montreal

Canadà

Intercanvi d'estudiants

2463

CV/P

Hora Nova, SA

 

Col·laboració en difusió i coneixement de la tecnologia aplicada a les arts audiovisuals

2464

Addenda

Consell Superior d'Investigacions Científiques

 

Addenda al Cv (ref. 1466) signat el 20.06.07 per a la modificació de la clàusula 4a (IFISC)

2465

Addenda

Consell Superior d'Investigacions Científiques

 

Reglament de règim intern de l'IFISC, per a l'elecció de representants del personal

2469

AM

Istituto dell'Europa Mediterranea del Consiglio Nazionale delle Recerche

Itàlia

Genèric

2470

AM

Universitat Nacional d’Educació a Distància

 

Genèric

2471

CV/P

Universitat Nacional d’Educació a Distància

 

Col·laboració en matèria de mobilitat i intercanvi de PDI

2472

AM

Universitat Estatal Russa de Pedagogia d’A. I. Herzen

Federació Russa

Genèric

2473

CV/P

Institut d'Ensenyament Secundari Son Pacs

 

Regular l'accés a les prestacions del Servei de Biblioteca i Documentació per part de l'IES Son Pacs

2474

CV/P

Diverses entitats (MODEL)

 

Pràctiques acadèmiques externes curriculars dels estudiants de grau

 

Sotmesa a votació l’aprovació en bloc dels convenis, s’aproven tots per assentiment.

 

Punt 11: Precs i preguntes

            El doctor Climent Ramis Noguera demana aclariments sobre el termini de les sol·licituds dels estudis de màster. El vicerector de Postgrau i Formació Permanent li contesta que el termini és el comprès entre el dia 20 de febrer i el 22 de març de 2012.

            A continuació el doctor Ramis Noguera demana informació sobre el COA. Li contesta el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat.

            El senyor Josep A. Frau Coll demana informació sobre la climatització de la part ampliada de l’edifici del Centre de Tecnologies de la Informació. Li contesta la Rectora.

 

I no havent-hi més assumptes per tractar, es tanca la sessió a les 12.35 hores. De totes les quals coses, com a Secretari General, don fe.

CONSELL DE GOVERN DEL DIA 17 DE FEBRER DE 2012

Relació d’assistents:

1.       Isabel M. Aguiló Pons

2.       Antoni Aguiló Pons

3.       Amengual Caldes, Maria del Mar

4.       Miquel Bennàssar Veny

5.       Jaume Jesús Carot Giner

6.       Santiago J. Cavanillas Múgica

7.       Víctor Cerdà Martín

8.       Neus Coll Canyelles

9.       Joan Ernest de Pedro Gómez

10.   Nicolau Dols Salas

11.   Francesc Escanellas Garcias

12.   M. Antònia Fornés Pallicer

13.   M. Dolors Forteza Forteza

14.   Josep Antoni Frau Coll

15.   Federico F. Garau Sobrino

16.   Yolanda González Cid

17.   Raquel Herranz Bascones

18.   Maria Juan Garau

19.   C. Nativitat Juaneda Sampol

20.   Carlos Juiz García

21.   Marc López Expósito

22.   Sebastián Lora Sánchez

23.   Juan José Montaño Moreno

24.   Carlos Moreno Gómez

25.   Begoña Morey Aguirre

26.   M. Josep Mulet Gutiérrez

27.   Luis Fco. Piña Saiz

28.   Climent Ramis Noguera

29.   Víctor Manuel Robles Román

30.   Mateu Servera Barceló

31.   Albert Sesé Abad

32.   Bernat Sureda Garcia

33.   Patrícia Trapero Llobera

34.   Josep Antoni Tur Marí

35.   Gemma Isabel Turnes Palomino

36.   M. Carme Vila Ribas

37.   Maria Tugores Ques

38.   Montserrat Casas Ametller

39.   Antoni Gili Pascual

CONSELL DE GOVERN DEL DIA 17 DE FEBRER DE 2012

Relació d’assistents amb veu i sense vot:

1.       Ricardo Alberich Martí

2.       José Aurelio Castro Ocón

3.       Rafel Crespí Cladera

4.       Bartolomé Deyà Tortella

5.       Lluís Garau Juaneda

6.       Joan Lluís Llinàs Bégon

7.       Joan Antoni Mesquida Cantallops

8.       Maximino San Miguel Ruibal