Qui va ser Miquel dels Sants Oliver?

La Universitat de les Illes Balears i l’Institut d’Estudis Catalans organitzen un conjunt d’activitats per retre homenatge a la figura de Miquel dels Sants Oliver amb motiu del 150è aniversari del seu naixement.

Jornada d’estudi
Dia: divendres, 31 d’octubre de 2014
Hora: de les 9.30 a les 19.30 hores
Lloc: Aula de Graus de l’edifici Ramon Llull, campus universitari, Palma

Tindrà lloc la jornada d’estudi sobre la figura de Miquel dels Sants Oliver, l’objectiu de la qual és promoure l’aflorament de nous coneixements sobre la seva obra literària i historiogràfica i sobre el seu pensament polític.

Hi participaran els professors de la UIB Joan Mas, Pere Rosselló, Antoni Marimon, Pere Fullana i Damià Pons, i el professor de la Universitat de Barcelona Jordi Casassas.

Conferències i taules rodones

El programa d’activitats sobre Miquel dels Sants Oliver continuarà amb dues conferències i un cicle de tres taules rodones.

Conferències

• «L’activitat periodística de Miquel dels Sants Oliver: De L’Almudaina a La Vanguardia», a càrrec de Sebastià Serra i Busquets. Dimarts, 4 de novembre de 2014. A les 19 hores a la Societat Arqueològica Lul·liana.
  • «La relació de Miquel dels Sants Oliver amb Josep M. Quadrado, Marian Aguiló i Antoni M. Alcover», a càrrec de Josep Massot i Muntaner. Dimarts, 11 de novembre de 2014. A les 19 hores a Sa Riera.

Taules rodones

• «De la indústria turística imaginada per Miquel dels Sants Oliver fins als onze milions de visitants anuals», amb la intervenció d’Eugeni Aguiló, Celestí Alomar i Jaume Garau. Moderador: Sebastià Serra Busquets. Dimarts, 18 de novembre de 2014. A les 19 hores al Club Diario de Mallorca.
  • «Les aportacions del mallorquinisme polític: de Miquel dels Sants Oliver a l’actualitat», amb la intervenció de Joan Lladó, Joan March, Josep Melià, Pere Sampol i Cristòfol Soler. Moderador: Antoni Marimon. Dimarts, 2 de desembre. A les 19 hores al Club Diario de Mallorca.
  • La pràctica del periodisme: de l’època de Miquel dels Sants Oliver a la premsa digital, amb la intervenció d’Andreu Manresa, Miquel Payeras, Joan Riera Munar, Cristina Ros i Miquel Serra Magraner. Moderador: Sebastià Serra. Dimarts, 9 de desembre. A les 19 hores al CaixaFòrum.

Aquestes activitats s’integren en l’homenatge a Miquel dels Sants Oliver organitzat per la UIB i l’IEC. S’han previst més de vint-i-cinc actes a Palma, Campanet i Barcelona durant els mesos d’octubre, novembre i desembre de 2014, amb la col·laboració de la Societat Arqueològica Lul·liana, l’Ajuntament de Campanet, el Grup d’Estudi de la Literatura del Vuit-cents (GELIV) de la Universitat de Lleida, el Club Diario de Mallorca, el CaixaFòrum Palma, el Col·legi de Periodistes de Catalunya, l’Ateneu Barcelonès i La Vanguardia.

Notícia relacionada

Documents relacionats