La recerca de la UIB sobre la litiasi renal es presenta a Manacor

L’Hospital de Manacor acull la presentació d’una eina informàtica de suport al diagnòstic de la litiasi renal i la guia Cálculos renales. Tipos y prevención

Dia: dimecres, 2 d’abril de 2014
Hora: 10 hores
Lloc: sala d’actes de la Fundació Hospital de Manacor, carretera Manacor-Alcúdia, s/n, Manacor

Tindrà lloc una sessió informativa a la Fundació Hospital de Manacor en la qual els investigadors de la Universitat de les Illes Balears i de l’Hospital de Manacor presentaran diferents resultats de la seva activitat investigadora sobre la litiasi renal.

La sessió informativa constarà de tres presentacions:

• En la primera, es presentarà una eina informàtica de suport a la diagnosi de la litiasi renal desenvolupada en el marc de la tesi doctoral del doctor Joan Maria Benejam Gual, cap del Servei d’Urologia de l’Hospital de Manacor. La tesi doctoral l’han dirigida el doctor Fèlix Grases, director del Laboratori d’Investigació en Litiasi Renal de la UIB i de l’Institut Universitari d’Investigació en Ciències de la Salut (IUNICS), i la doctora Antònia Costa-Bauzà, investigadora del grup de recerca en Litiasi Renal i Biomineralització de la UIB.
  • En la segona, es presentarà el llibre Cálculos renales. Tipos y prevención, una guia d’orientació que ofereix un coneixement complet de la litiasi renal destinada als metges de família per millorar l’atenció dels seus pacients. La presentació serà a càrrec dels autors de l’obra, els doctors Fèlix Grases, Antònia Costa-Bauzà i Rafael M. Prieto, investigadors del grup de recerca en Litiasi Renal i Biomineralització de la UIB.
  • En la tercera, es projectarà un vídeo sobre les tècniques quirúrgiques que s’apliquen a l’Hospital de Manacor en el tractament dels pacients amb litiasi renal. El vídeo serà presentat pel doctor Antoni Servera, uròleg del Servei d’Urologia de l’Hospital de Manacor.

Hi assistiran el conseller de Salut, Martí Sansaloni; el rector de la UIB, doctor Llorenç Huguet, i el director del IUNICS i del Laboratori d’Investigació en Litiasi Renal, doctor Fèlix Grases.