Dr. Joan Alfred Amer Fernández
- 971259871 (9871)
- Despatx B-204segon pisGuillem Cifre de Colonya
Currículum
Currículum breu
Des de 2010 és Professor del Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques.
Pertany al Grup de Recerca GIFES (Grup d'Investigació i Formació Educativa i Social)(http://gifes.uib.eu).
Director de l'Anuari de l'Educació de les Illes Balears (Colonya-Caixa Pollença i UIB).
Treballa en els àmbits dels programes de prevenció i d'intervenció socioeducativa familiar basats en evidència, així com en la pedagogia social, la sociologia de la família i la sociologia de l'educació.
Selecció de publicacions recents:
Orte, C., Marsiglia, F., & Amer, J. (eds.)(2023). Programas de familias para la comunidad. Buenas prácticas en implementación de intervenciones basadas en la evidencia. Octaedro
Orte, C., Amer, J., & Quesada, V. (coord.)(2022). Avances y desafíos en la educación familiar. Programas basados en la evidencia científica. Tirant Humanidades.
Orte, C., Pérez-Padilla, J., Maya, J., Sánchez-Prieto, L., Amer, J., Baena, S., and Lorence, B. (2022). An Integrated Analysis of the Impact of Spanish Family Support Programmes with Informed Evidence. Psicología Educativa
Orte, C., Amer, J., Gomila, M.A., & Pascual, B. (2022). Combining the European Prevention Curriculum (EUPC) and Universal Treatment Curriculum (UTC) in a Master's Degree in Addictions. Addictology, 22, 1, 7-12.
Orte, C., Amer, J., Pascual, B., & Cabellos, A. (2022). Niveles de riesgo en adolescentes en consumo de tabaco y en actitudes hacia el consumo de drogas después de la intervención preventiva 'Programa de Competencia Familiar'. Revista Española de Drogodependencias, 47, 3, 55-68.
Negreiros, J., Ballester, L., Valero, M., & Amer, J. (2021). Systematic review of universal family prevention programs: analysis in terms of efficacy, retention and adherence. Adicciones, 33, 4, 345-358.
Orte, C., Ballester, L. & Amer, J. (eds.) (2020). Educación familiar. Programas e intervenciones basadas en la evidencia. Octaedro.
Ballester, L., Valero, M., Orte, C., & Amer, J. (2020). An analysis of family dynamics: a selective substance abuse prevention programme for adolescents. European Journal of Social Work, 23,1, 93-105.
Sánchez-Prieto, L., Orte, C., Ballester, Ll., & Amer, J. (2019). Can Better Parenting Be Achieved Through Short Prevention Programmes? The Challenge of Universal Prevention through Strengthening Families Program 11-14, Child & Family Social Work, 1-11. DOI: 10.1111/cfs.12717
Orte, C., Ballester, L., Amer, J. & Vives, M. (2019). Building Family Resilience Through an Evidence-Based Program: Results From the Spanish Strengthening Families Program. The Family Journal, 27,3, 1-9.
Orte, C.; Ballester, L.; Pascual, B.; Gomila, M.A.; Amer, J. (2018). Las competencias de los formadores en el Programa de Competencia Familiar, un programa de educación familiar basado en la evidencia. Revista Complutense de Educación, 28 (2), 33-46.
Orte, C., Ballester, L., Amer, J., & Vives, M.(2017). Training of practitioners and beliefs about family skills in family-based prevention programmes. British Journal of Guidance and Counselling, 45, 5, 573-582.
Valero, M., Ballester, L., Orte, C., & Amer, J. (2017). Meta-analysis of family-based selective prevention programs for drug consumption in adolescence. Psicothema, 29, 3, 299-305.
Orte, C., Fernández-de-Álava, M., & Amer, J. (2017). A Review of Prevention Programmes from a Gender Perspective. Adiktologie, 17, 3, 208-218.
Orte, C., Ballester, L., Amer, J., & Vives, M. (2017). Género y cambio de actitudes ante el consumo de drogas. Los efectos del Programa de Competencia Familiar con adolescentes (12-14 años). Universitas Psychologica, 16, 4.
Orte, C., Ballester, L., Vives, M., Amer, J., & March, M.X. (2016). Cultural adaptation of family evidence-based drug prevention programs in Spain. In M. Israelashvili & J.Romano (Eds.). The Cambridge Handbook of International Prevention Science. Cambridge: Cambridge University Press.
Orte, C., Ballester, L., Amer, J., & Vives, M. (2015). Assesing the role of facilitators in evidence-based family prevention programs via Delphi technique. Families in Society, The Journal of Contemporary Social Services, 95, 4, 236-244.
Orte, C., Ballester, L. & Amer, J. (2015). The Strengthening Families Program in Spain: A long-term evaluation. Journal of Children's Services, 10,2, 101-119.
Docència
Horari de tutories
Cal concertar cita prèvia amb el professor per a fer una tutoriaAssignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2023-24
- 21900 - Fonaments de la Societat Contemporània. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 21900 - Fonaments de la Societat Contemporània. Grau de Pedagogia a Mallorca.
- 21900 - Fonaments de la Societat Contemporània. Grau de Pedagogia a Mallorca.
- 22304 - Mètodes i Tècniques d'Investigació Educativa. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22326 - Pràctiques I d'Educació Social. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22327 - Pràctiques II d'Educació Social. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia. Grau de Pedagogia a Mallorca.
- 10985 - Investigacions Sociològiques i Antropològiques Avançades sobre la Família i el Parentiu. Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família.
- 10985 - Investigacions Sociològiques i Antropològiques Avançades sobre la Família i el Parentiu. Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família.
- 11048 - Pràctiques d'Intervenció amb Infància, Adolescència i Família. Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família.
- 11048 - Pràctiques d'Intervenció amb Infància, Adolescència i Família. Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família.
- 11049 - Treball de Fi de Màster Orientat al Desenvolupament de la Capacitat Investigadora. Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família.
- 11049 - Treball de Fi de Màster Orientat al Desenvolupament de la Capacitat Investigadora. Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família.
- 11050 - Treball de Fi de Màster Orientat al Desenvolupament de la Capacitat Investigadora Avançada. Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família.
- 11050 - Treball de Fi de Màster Orientat al Desenvolupament de la Capacitat Investigadora Avançada. Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família.
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
10900 - Models i Tècniques d'Intervenció en Acolliment i Adopció | |
10905 - Treball de Fi de Màster (Professional) |
|
10985 - Investigacions Sociològiques i Antropològiques Avançades sobre la Família i el Parentiu | |
10990 - Treball de Fi de Màster (Investigador) |
|
11048 - Pràctiques d'Intervenció amb Infància, Adolescència i Família | |
11049 - Treball de Fi de Màster Orientat al Desenvolupament de la Capacitat Investigadora | |
11050 - Treball de Fi de Màster Orientat al Desenvolupament de la Capacitat Investigadora Avançada | |
21900 - Fonaments de la Societat Contemporània | |
22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia | |
22326 - Pràctiques I d'Educació Social | |
22327 - Pràctiques II d'Educació Social | |
22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social |
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Investigació i formació educativa i social (GIFES) | Membre |