Programa de foment de la recerca
AJUTS A LA RECERCA - RECURSOS HUMANS PER A LA INVESTIGACIÓ
-
7. PTGP@UIB: Programa de contractació de personal tècnic de proximitat gestor de projectes
CONVOCATÒRIA: 2024 - Termini: Fins dia 15 de gener de 20251. OBJECTE
Aquest programa té per objecte reforçar les capacitats investigadores i d'innovació de les estructures de recerca, innovació i transferència a través de la contractació de quatre tècnics de proximitat gestors de projectes, per un període de dos anys. Tal com recull la normativa universitària, l'activitat investigadora la realitzen múltiples perfils professionals: investigadors, investigadors en formació, tècnics de suport experimental i tècnics de proximitat gestors de projectes. La contractació d'aquest personal de suport en la gestió econòmica i administrativa permetrà ordenar millor lactivitat investigadora i catalitzarà la consecució de projectes de recerca, innovació i transferència d'alta qualitat en les estructures de recerca i innovació, optimitzant els resultats i la transferència de coneixement al sector productiu i a la societat. Això reforçarà la posició competitiva de les estructures dR+D+I de la UIB en els àmbits autonòmic, estatal i internacional.
Cada IP sol·licitant pot presentar una única sol·licitud d'ajut en aquest programa. En cas de presentar-ne més duna, es considerarà la darrera registrada formalment. La resta de membres de lequip proponent podran donar suport a una única sol·licitud dajut.2. REQUISITS DELS SOL·LICITANTS
1. Poden ser sol·licitants i beneficiàries d'aquests ajuts les persones que actuen com a IP d'un grup consolidat o grup dR+D+I.
2. La sol·licitud ha de motivar la necessitat de disposar d'un tècnic gestor de projectes de proximitat acreditant:a) Volum de finançament: múltiples fonts o elevats imports a gestionar dins el període d'execució d'aquests ajuts.
b) Equip proponent: suport explícit a la sol·licitud per part de 10 ICOOR o ICON (incloent-hi la persona sol·licitant) d'acord amb les figures definides a l'AN 15350/2024.3. No podran ser beneficiaris d'aquests ajuts els IP d'estructures dR+D+I que disposin dun tècnic de proximitat gestor de projectes contractat amb una data prevista de finalització de les tasques objecte de la seva contractació posterior a sis mesos a comptar de lendemà de la publicació d'aquesta convocatòria. A aquests efectes, la comissió tindrà en compte i dirimirà si es compleix aquest requisit en funció de les especificitats i labast de provisió de suport que cada cas de gestor contractat actual pugui presentar.
3. REQUISITS DEL PERSONAL TÈCNIC DE PROXIMITAT GESTOR DE PROJECTES
1. Les persones la contractació de les quals es financi mitjançant aquest programa han de reunir els requisits següents el dia que acabi el termini per presentar sol·licituds:
a) Tenir un títol de grau oficial o equivalent.
b) Tenir el certificat B2 de llengua catalana o equivalent.4. TERMINI I FORMA DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS D'AJUT
1. Les sol·licituds d'ajuts en aquest programa s'han de presentar mitjançant instància al PPI en què es detalli la relació de projectes a gestionar i la relació d'integrants de l'equip proponent. Si escau, han de concretar l'orgànica amb els fons disponibles per cofinançar el contracte.
2. La sol·licitud d'ajut ha d'incloure una memòria descriptiva dels projectes a gestionar i una motivació de la necessitat de suport addicional, incloent-hi una relació del finançament associat. Lextensió màxima serà de tres pàgines. Sha dutilitzar el model annex a la resolució i sha d'emprar d'ofici el CV dels membres de l'equip proponent extret de la plataforma SIRA.
3. El termini de presentació de les sol·licituds de participació serà des de la data publicació d'aquesta resolució fins al 15 de gener de 2025 a les 23.59 hores (CET).5. TERMINI I FORMA DE PRESENTACIÓ DE CANDIDATURES A PTGP
1. Les persones físiques que compleixin els requisits establerts han de presentar una sol·licitud de candidat al programa de contractació de PTGP al PPI. Han demplenar i presentar la sol·licitud seguint obligatòriament el procediment establert a l Acord normatiu 14540/2022, de 15 de juny, que regula la contractació a càrrec del capítol 6 del pressupost de la Universitat de les Illes Balears del personal investigador, així com del personal tècnic o gestor de la investigació.
Les persones interessades han d'emplenar el formulari disponible PPI i registrar-ho mitjançant instància genèrica, disponible al catàleg de procediments de la seu electrònica de la UIB.
Els residents fora dEspanya interessats a ser candidats a la contractació hauran de presentar la sol·licitud a través del formulari general corresponent, en el qual shabilita un funcionari degudament autoritzat de la UIB perquè inscrigui i presenti tota la documentació sol·licitada a la convocatòria. Els sol·licitants hauran d'emplenar el formulari disponible al PPI i enviar-ho juntament amb la documentació requerida a l'oferta de treball a l'adreça de correu electrònic següent: forhu.contractacio@uib.cat .2. Amb la sol·licitud de candidatura a contractació, cada participant adjuntarà, en format electrònic, la documentació següent:
a) Còpia del document didentificació personal (DNI, NIF o passaport en vigor).
b) Curriculum vitae abreujat (CVA), en català, espanyol o anglès, i amb una extensió màxima de quatre pàgines; es troba disponible a la pàgina web de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), .
c) Acreditació documental dels mèrits inclosos al curriculum vitae o una declaració responsable signada per la persona interessada.3. El termini de presentació de les sol·licituds de participació serà del 19 de desembre de 2024 al 15 de gener de 2025 a les 23.59 hores (hora CET).
6. PROCEDIMENT DINSTRUCCIÓ
A. Avaluació de sol·licituds
1. Les sol·licituds d'ajuts rebudes seran avaluades per una agència externa d'avaluació, en virtut dels criteris següents:a) Intensitat i competitivitat dels fons a gestionar (50 punts).
b) Currículum investigador de l'equip proponent, amb especial atenció a les activitats realitzades els darrers cinc anys, incloent-hi la capacitat d'atracció de talent en convocatòries competitives externes, i el potencial per competir amb èxit en convocatòries futures, especialment en l'àmbit internacional (30 punts).
c) Coherència temàtica de l'equip proponent i producció científica i innovadora conjunta (20 punts).B. Selecció del PTGP
1. La revisió i lavaluació de les sol·licituds dels gestors candidats i la resolució del procés de selecció seguirà el procediment establert a lAcord normatiu 14540/2022, de 15 de juny, que regula la contractació a càrrec del capítol 6 del pressupost de la Universitat de les Illes Balears del personal investigador, així com del personal tècnic o gestor de la investigació.
2. La selecció dels candidats anirà a càrrec duna comissió de selecció que pot determinar la incorporació d'un nombre no limitat de suplents que compleixin igualment tots els requisits, que passaran a ocupar el lloc de treball per rigorós ordre de prelació, en cas que els candidats seleccionats inicialment deixin docupar-lo per qualsevol motiu.
C. Concessió d'ajuts i assignació dels PTGP
1. D'acord amb els resultats de l'avaluació externa, la comissió de selecció elaborarà i publicarà una resolució amb la relació prioritzada dels ajuts concedits, així com una llista de reserva.
2. Els candidats seleccionats i els IP amb ajut concedit han de manifestar un ordre de preferència dequip proponent on treballar o de tècnic gestor, segons correspongui.
3. Segons les preferències expressades pels IP i els tècnics gestors, així com la puntuació obtinguda a lavaluació i el procés de selecció, s'elaborarà i es publicarà una resolució final que indicarà les assignacions definitives de PTGP a IP i la data prevista dincorporació al lloc de treball.
4. En cas de renúncia a l'ajut per part d'un IP, serà concedit d'ofici a la sol·licitud següent de la llista de reserva. Aquesta reassignació de l'ajut pot ocórrer tant en fases prèvies com posteriors a la contractació del PTGP.
5. En cas que el PTGP renunciï a la contractació o es rescindeixi el contracte per qualsevol motiu abans que acabi el primer any de contracte, el següent candidat a la llista de reserva podrà ser convocat per cobrir la vacant sense necessitat de fer un nou procés de selecció i seguint estrictament lordre establert en la resolució de la comissió de selecció.7. DOCUMENTACIÓ
Documents i enllaços Documents i enllaços Resolució (Nou ) Resolución CAST (Nou ) Resolution ENG (Nou ) Annex (Nou ) Anexo CAST (Nou ) Annex ENG (Nou ) 8. FINANÇAMENT
Aquesta actuació pot estar cofinançada pel Pla anual dimpuls del turisme sostenible per al període 2023 (ITS2023-086 - Programa de Foment de la Recerca).