Grupo de investigación en análisis lingüístico (GRALing)

Publicaciones en revistas

  • Amenos, J., Ahern, A, y P. Guijarro-Fuentes, "L1 French learning of L2 Spanish Past Tenses: L1 transfer vs aspect and interface issues", "Studies In Second Language Learning And Teaching", Páginas 489-515, 2017. Artículo.
  • Guijarro-Fuentes, P.; Pires, A.; Nediger, W., "The acquisition of differential object marking by English/Spanish teenagers and adults", "International Journal Of Bilingualism", Páginas 159-177, 2017. Artículo.
  • Batllori Dillet, Montserrat y Rost Bagudanch, Assumpció, "Orden de palabras y posición de los clíticos pronominales en las construcciones imperativas de las lenguas románicas medievales", "Estudos Linguísticos e Literários", Volumen 58, Páginas 155-185, 2017. Artículo.
  • Lucía Loureiro Porto, "ICE vs GloWbE: Big data and corpus compilation", "World Englishes", Volumen 36, Número 3, Páginas 448-470, 2017. Artículo.
  • Marian Amengual Pizarro, "Engineering students' motivational variables towards English and the learning of the English language", "Revista de Lenguas para Fines Especificos", Volumen 23, Número 1, Páginas 31-44, 2017. Artículo.
  • Yolanda Joy Calvo Benzies, "Review de Pronunciation Fundamentals. Evidence-Based perspectives for L2 teaching and research", "Vial-Vigo International Journal Of Applied Linguistics", Volumen 14, Páginas 149-156, 2017. Review.
  • Amelia Jiménez Gaspar; Pedro Guijarro-Fuentes; Acrisio Pires, "Clitic Doubling in Majorcan Spanish and Catalan", "AESLA", Volumen 2, Páginas 148-158, 2017. Artículo.
  • Vanrell, M.M.; Armstrong, M.E.; Prieto, P., "Experimental evidence for the role of intonation in evidential marking.", "Language and Speech", Volumen 60, Número 2, Páginas 242-259, 2017. Artículo.
  • Yolanda Joy Calvo Benzies, "Enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria" [Publicación online], "Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature", Volumen 10, Número 3, Páginas 82-89, 2017. Reseña.
  • Yolanda Joy Calvo Benzies, "Contributions of new technologies to the teaching of English pronunciation", "Language Value", Volumen 9, Número 1, Páginas 1-35, 2017. Artículo.
  • Amengual-Pizarro, Marian; García-Laborda, Jesús., "Analysing test-takers' views on a computer-based speaking test", "Profile: Issues in Teachers' Professional Development", Volumen 19 (1), Número 1, Páginas 23-38, 2017. Artículo.
  • Suarez-Gomez, Cristina, "The role of transparency and language contact in the structural nativization of relative clauses in New Englishes", "English World-Wide", Volumen 32, Número 2, Páginas 212-238, 2017. Artículo.
  • Amengual-Pizarro, Marian; García-Laborda, Jesús., "Choosing English teaching as a profession in primary education contexts" [https://www.revista.uclm.es/index.php/ensayos/issue/view/152], "ENSAYOS", Volumen 32, Número 2, Páginas 121-133, 2017. Artículo.
  • Rost Bagudanch, Assumpció, "La preposición 'de' en español: de la variación a la elisión", "Estudios de Fonética Experimental", Volumen XXVI, Páginas 245-280, 2017. Artículo.
  • Yolanda Joy Calvo Benzies, "English as a Lingua franca (ELF) in ESP contexts. Students? attitudes towards non-native speech and analysis of teaching materials" [Publicación online], "Revista Alicantina de Estudios Ingleses", Volumen 30, Páginas 27-60, 2017. Artículo.
  • Amelia Jiménez Gaspar; Acrisio Pires; Pedro Guijarro Fuentes, "Bilingualism and language change: the case of pronominal clitics in Catalan and Spanish", "International Journal Of Bilingual Education And Bilingualism", Volumen 23, Número 2, Páginas 113-131, 2017. Artículo.
  • Loureiro-Porto, Lucía & Cristina Suarez-Gomez, "Language contact in Gibraltar English: A pilot study with ICE-GBR", "Revista Alicantina de Estudios Ingleses", Volumen 30, Páginas 93-119, 2017. Artículo.
  • Rost Bagudanch, Assumpció, "Variation and phonological change. The case of yeísmo in Spanish", "Folia Linguistica", Volumen 51, Número 1, Páginas 169-206, 2017. Artículo.