Tecnología educativa (GTE)
Publicaciones en revistas
- B. Paz, F. Negre, B. De la Iglesia & S. Verger, "Influence of schooling on the health-related quality of life of children with rare diseases", "Health And Quality Of Life Outcomes", Volumen 18, Número 109, Páginas 1-9, 2020. Artículo.
- Blaschke, L. M.; Marín, V. I., "Applications of Heutagogy in the Educational Use of E-Portfolios.", "RED. Revista de Educación a Distancia", Volumen 20, Número 64, 2020. Artículo.
- Buchem, I., Tur, G., & Hoelterhof, T. (2020)., "The role of learner control and psychological ownership for self-regulated learning in technology-enhanced learning designs", "Interaction Design and Architecture(s) Journal - IxD&A", Número 45, Páginas 112-132, 2020. Artículo.
- Buchem, I., Tur, G., Salinas, J.(2020)., "Preface of the Special Issue 'Designing for ownership in technology-enhanced learning (TEL): a core element for learners' SRL and agency.", "Interaction Design and Architecture(s) Journal - IxD&A", Volumen 45, Páginas 5-14, 2020. Artículo.
- Castañeda, L., & Tur, G. (2020)., "Resources and Opportunities for Agency in PLE-Related Pedagogical Designs", "Interaction Design and Architecture(s) Journal - IxD&A", Volumen 45, Páginas 50-68, 2020. Artículo.
- Castañeda, L.; Salinas, J.; Adell, J., "Towards a contemporary vision of educational technology Hacia una visión contemporánea de la tecnología educativa", "Digital Education Review", Número 37, Páginas 240-268, 2020. Artículo.
- de Benito, B., Moreno García, J., & Villatoro Moral, S., "Entornos tecnológicos en el codiseño de itinerarios personalizados de aprendizaje en la enseñanza superior", "Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa", Número 74, Páginas 73-93, 2020. Artículo.
- Gómez, U.; Orellana, M.; Salinas, J., "Systems Dynamics and Serious video games in an Appropriation Strategy of a Decision support system of Small bovine producers", "International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM)", Volumen 14, Número 15, Páginas 4-24, 2020. Artículo.
- Gómez-Prada, Urbano; Orellana-Hernández, Martha; Salinas-Ibáñez, Jesús, "Strategy for the Appropriation of a DSS in Small Bovine Producers Using Simulation and a Serious Video Game", "Information", Volumen 11, Número 12, Páginas 566, 2020. Artículo.
- González-Rodríguez, C.; Urbina, S., "Análisis de instrumentos para el diagnóstico de la competencia digital", "Revista interuniversitaria de investigación en Tecnología Educativa", Volumen 9, Páginas 1-12, 2020. Artículo.
- Juan Carlos González-Salamanca, Olga Lucía Agudelo, Jesús Salinas, "Key Competences, Education for Sustainable Development and Strategies for the Development of 21st Century Skills. A Systematic Literature Review", "Sustainability", Volumen 12, Número 24, Páginas 10366, 2020. Review.
- Juca-Aulestia, José M.; De Benito-Crosetti, Bárbara; Espinoza-Campoverde, Tania; Zúñiga-Tinizaray, Fanny, "La videocolaboración como herramienta para la educación: revisión sistemática de literatura.", "ESPACIOS", Volumen 41, Número 13, 2020. Artículo.
- Liat Biberman-Shalev, Gemma Tur, Ilona Buchem, "Culture, Identity and Learning: A Mediation Model in the Context of Blogging in Teacher Education.", "Open Praxis", Volumen 12, Número 1, Páginas 51-65, 2020. Artículo.
- Linda Castañeda, Jesús Salinas, Jordi Adell, "Hacia una visión contemporánea de la Tecnología Educativa", "Digital Education Review", Número 37, Páginas 240-268, 2020. Artículo.
- Lirola, F., Pérez Garcias, A, "La usabilidad percibida por los docentes de la formación profesional a distancia en las Islas Baleares", "Pixel Bit. Revista de Medios y Educación", Volumen 59, Número 59, Páginas 153-200, 2020. Artículo.
- Marín, V. I., "Research-based learning in education studies: Design inquiry using group e-Portfolios based on blogs", "Australasian Journal Of Educational Technology", Volumen 36, Número 1, Páginas 1-19, 2020. Artículo.
- Marín, V. I., "Technology-enhanced Learning Design of a Pre-service Teacher Training Course in a Research-based Learning context", "Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació", Volumen 1, Número 3, Páginas 14-26, 2020. Artículo.
- Marín, V., I.; Bond, M.; Zawacki-Richter, O.; Aydin, C., H.; Bedenlier, S.; Bozkurt, A.; Conrad, D.; Jung, I.; Kondakci, Y.; Prinsloo, P.; Qayyum, A.; Roberts, J.; Sangrà, A.; Slagter van Tryon, P., J.; Veletsianos, G.; Xiao, J., "A Comparative Study of National Infrastructures for Digital (Open) Educational Resources in Higher Education", "Open Praxis", Volumen 12, Número 2, Páginas 241-256, 2020. Artículo.
- Marín, V. I.; de Benito, B.; Darder, A., "Technology-Enhanced Learning for Student Agency in Higher Education: a Systematic Literature Review", "Interaction Design and Architecture(s) Journal - IxD&A", Número 45, Páginas 15-49, 2020. Artículo.
- Marín, V. I.; Villagrá, S., "Editorial del número especial: Codiseño de situaciones educativas enriquecidas con TIC / Editorial of the special issue: Co-Design of Technology-enhanced Learning Experiences", "Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa", Número 74, Páginas 1-11, 2020. Artículo.
- Pérez Garcías, A., Tur, G., Darder, A., & Marín, V.I. (2020)., "Reflexive Skills in Teacher Education: A Tweet a Week. Sustainability 2020, 12(8), 3161; https://doi.org/10.3390/su12083161 - 14 Apr 2020", "Sustainability", Volumen 12, Número 8, 2020. Artículo.
- Pérez Garcias, A.; Tur, G.; Darder Mesquida, A.; Marín, V, I., "Reflexive Skills in Teacher Education: A Tweet a Week", "Sustainability", Volumen 12, Número 8, Páginas 3161, 2020. Artículo.
- Pinto-Santos, Alba; Perez, Adolfina; Darder, Antonia, "Autopercepción de la competencia digital docente en la formación inicial del profesorado de educación infantil", "ESPACIOS", Volumen 41, Número 18, Páginas 29-44, 2020. Artículo.
- Salinas, J., "Educación en tiempos de pandemia: tecnologías digitales en la mejora de los procesos educativos", "Innovaciones educativas", Volumen 22, Páginas 17-21, 2020. Artículo.
- Salinas, J.; De Benito, B., "Competencia digital y apropiación de las TIC: claves para la inclusión digital", "Campus Virtuales", Volumen 9, Número 2, Páginas 99-111, 2020. Artículo.
- Salinas, J.; De benito, B., "Digital competence and appropriation of ict: Keys to digital inclusion Competencia digital y apropiación de las TIC: Claves para la inclusión digital", "Campus Virtuales", Volumen 9, Número 2, Páginas 99-111, 2020. Artículo.
- Salinas, J.; De-Benito, Bárbara, "Construcción de itinerarios personalizados de aprendizaje mediante métodos mixtos", "Comunicar", Volumen 28, Número 65, Páginas 31-42, 2020. Artículo.
- Screpnik Claudia; Salinas Ibáñez Jesús, "Estrategias didácticas: TIC para favorecer la construcción de conceptos matemáticos en Niños con Síndrome de Down" [Publicación online], "Electronic Journal of SADIO (EJS)", Volumen 19, Número 2, Páginas 192-207, 2020. Artículo.
- Tur, G. & Ramírez, U. (2020)., "El aprendizaje autorregulado en el PLE a través de una estrategia didáctica basada en portafolios con blogs y microblogs", "Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació", Páginas 83-101, 2020. Artículo.
- Tur, G.; Havemann, L.; Marsh, D., Keefer, J.; Nascimbeni, F., "Becoming an open educator: Towards an open threshold framework", "Research in Learning Technology", Volumen 12, Número 1, 2020. Artículo en prensa.
- Verger, S.; Negre, F.; Rosselló, M.R.; Paz, B., "Inclusion and equity in educational services for children with rare diseases: Challenges and opportunities", "Children and Youth Services Review", Volumen 119, 2020. Artículo.
- Zabala-Vargas, Sergio; Ardila-Segovia, Dayán; García-Mora, Lewis y de Benito-Crosetti, Bárbara, "Aprendizaje basado en juegos (GBL) aplicado a la enseñanza de la matemática en educación superior: una revisión sistemática de literatura", "Formación Universitaria", Volumen 13, Número 1, Páginas 1-14, 2020. Artículo.
- Zawacki-Richter, O., Conrad, D., Bozkurt, A., Aydin, C. H., Bedenlier, S., Jung, I., Stöter, J., Veletsianos, G.; Blaschke, L. M.; Bond, M.; Broens, A.; Bruhn, E.; Dolch, C.; Kalz, M.; Kerres, M.; Kondakci, Y.; Marin, V. I.; Mayrberger, K.; Müskens, W.; Naidu, S.; Qayyum, A.; Roberts, J.; Sangrà, A.; Loglo, F. S.; Slagter van Tryon, P. J.; Xiao, J., "Elements of Open Education: An Invitation to Future Research", "International Review Of Research In Open And Distance Learning", Volumen 21, Número 3, Páginas 319-334, 2020. Artículo.
- Zawacki-Richter, O.; Marín, V., I.; Bond, M.; Gouverneur, F., "Systematic review of research on artificial intelligence applications in higher education: where are the educators? (translated by Junhong Xiao)", "Distance Education in China", Volumen 6, Páginas 1-21, 2020. Artículo.