Grupo de Investigación en Lingüística Aplicada (REGAL)

Participación en congresos

  • Moratinos, S.; Pérez-Vidal, C.; Juan-Garau, M.; Salazar-Noguera, J.. , "A Case Study on the Linguistic Profile and Self-Perception of Multilingual University Students". "AESLA", La Laguna- Tenerife, España, 2013. Datos de publicación: 31 Congreso AESLA- Actas Congreso. Ponencia.
  • Santos Menezes, E.; Juan-Garau, M.. , "English learners' willingness to communicate and achievement in CLIL and formal instruction contexts". "ALP-CLIL", Miraflores de la Sierra, Madrid, España, 2013. Presentación de comunicación.
  • Gené-Gil, M.; Juan-Garau, M.; Salazar-Noguera, J.. , "Longitudinal EFL writing development: Some insights into CLIL treatment in secondary classrooms". "AESLA", La Laguna, Tenerife, España, 2013. Ponencia.
  • Juan-Garau, M.; Salazar-Noguera, J.; Prieto-Arranz, J.. , "Exploring lexico-grammatical growth and affective variables at home and following residence abroad". "Residence Abroad, Social Networks and Second Language Learning", Southampton, Reino Unido, 2013. Ponencia.
  • Juan-Garau, M.; Trenchs, M.. , "Bilingual EFL undergraduates' motivation and beliefs at home and abroad". "EuroSLA", Amsterdam, Países Bajos, 2013. Presentación de comunicación.
  • Juan-Garau, M.; Pérez-Vidal, C.. , "Collecting and analysing longitudinal oral L2 data: Experiences from the SALA-COLE Project". "Eliciting data in second language research: Challenge and innovation.", York, Reino Unido, 2013. Póster.
  • Del Río, C.; Juan-Garau, M.; Pérez-Vidal, C.. , "Perceived foreign accent in the oral production of secondary education EFL learners. A comparison of two learning contexts: Study Abroad vs At Home.". "3rd International Conference on English Pronunciation: Issues & Practices", Murcia, España, 2013. Presentación de comunicación.
  • Juan-Garau, M.; Salazar Noguera, J.; Gené-Gil, M.. , "High school EFL students' development of written complexity in a semi-immersion learning context". "Second Language Research Forum (SLRF)", Provo, Estados Unidos De América, 2013. Presentación de comunicación.
  • Jacob, K.; Prieto-Arranz, J.I.; Juan-Garau, M.. , "Online blogs a a site for tertiary socialisation experiences: the formation of positive emotional links.". "XXXVIII AEDEAN International Conference", Oviedo, España, 2013. Presentación de comunicación.
  • Jacob, K.; Juan-Garau, M.; Prieto, J.. , "Online blogs as a site for tertiary socialisation experiences. The formation of positive emotional links". "AEDEAN", Oviedo, España, 2013. Presentación de comunicación.
  • Esteve Clua (UPF, Barcelona) y Caterina Calafat. , "El curs IC4+ d'intercomprensió romànica". "NACS 2013 TORONTO COLLOQUIUM", Toronto, Canadá, 2013. Presentación de comunicación.
  • Caterina Calafat. , "THÉORIE ET PRATIQUE DE L'ACQUISITION BILINGÜE, DE L'INTERCOMPRÉHENSION ET DE L'UNITÉ DE LA LANGUE. ASPECTS ÉPISTÉMOLOGIGUES, PHILOLOGIQUES, DIDACTIQUE.". "Un espace, un individu, combien de langues ? Théorie et pratique de l'acquisition bilingue, de l'intercompréhension et de l'unité de la langue. Aspects épistémologiques, philologiques, didactiques.", Toulouse, Francia, 2013. Miembro del comité científico.
  • Caterina Calafat. , "Gabriel Ferrater, traductor del poemari Morgue de Gottfried Benn". "Poesia, intimitat i esfera pública", Palma, España, 2013. Presentación de comunicación.
  • Joana Salazar Noguera. , "Educating for the future: Creating cooperative networks between teacher education associations worldwide". "2013 ATEE annual conference, Halden, Norway", Halden, Noruega, Noruega, 2013. Ponencia.
  • WAN, S.; Salazar Noguera,J.; Álvarez, I.. , "AN EXLORATORY STUDY OF HONG KONG PRIMARY TEACHERS' USE OF DIFFERENTIATED STRATEGIES IN THE CLASSROOM". "AMERICAN EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION (AERA)", SAN FRANCISCO, Estados Unidos De América, 2013. Datos de publicación: ATE. Póster.
  • JOANA SALAZAR NOGUERA. . "SYMPOSIUM ON MOTIVATION IN THE L2 CLASSROOM: FROM THEORY TO PRACTICE", VITORIA, España, 2013. Sin especificar.
  • Joana Salazar Noguera. . "Second language research forum", PROVO, UTAH, Estados Unidos De América, 2013. Ponencia.
  • Joana Salazar Noguera. , "Research development center on secondary teacher education". "2013 ATEE Annual conference", Halden, Noruega, 2013. Presidencia de sesión.
  • Joana Salazar Noguera. . "2013 ATEE Annual conference", Halden, Noruega, 2013. Miembro del comité científico.
  • Joana Salazar Noguera. , "APABAL Convention 2013". "APABAL Convention 2013", Palma de Mallorca, España, 2013. Miembro del comité organizador.
  • Ahern, A.; Amenos, J.; Guijarro-Fuentes, P.. , "Interfaces in the interpretation of mood alternation in L2 Spanish: morpho-phonology, semantics and pragmatics". "23rd conference of the European Second Language Association", Amsterdam, Países Bajos, 2013. Presentación de comunicación.
  • Guijarro-Fuentes, P.; Toth, P.. , "The impact of explicit instruction on implicit L2 Spanish knowledge: Evidence against encapsulation". "International Symposium on Bilingualism - ISB9", Singapur, Singapur, 2013. Presentación de comunicación.
  • Toth, P.; Guijarro-Fuentes, P.. , "Classroom L2 learners' implicit knowledge of Spanish verbal semantics: Evidence against encapsulation". "American Association of Applied Linguistics 2013 Conference", Texas, Estados Unidos De América, 2013. Presentación de comunicación.
  • Guijarro Fuentes, P.; Larranaga, P.. , "Clitic drop in Basque Spanish: adult profiles and early acquisition.". "19th International Congress of Linguistics (ICL 2013)", Ginebra, Suiza, 2013. Presentación de comunicación.
  • Guijarro Fuentes, P. , Reino Unido, 2013. Datos de publicación: Second Language Research journal. Miembro del comité de revisión.
  • Guijarro Fuentes, P. , Canadá, 2013. Datos de publicación: International Journal of English Linguistics. Miembro del comité de revisión.
  • Guijarro Fuentes, P. , Reino Unido, 2013. Datos de publicación: International Journal of Bilingualism. Miembro del comité de revisión.
  • Amengual-Pizarro, Marian; Prieto-Arranz, J.Igor. , "Investigating students' attitudes and motivation towards foreign language learning in CLIL and traditional EFL classes". "XXXI Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA)", La Laguna, España, 2013. Ponencia.
  • Rallo Fabra, Lucrecia. , "The production of English reduced vowels by early and late Spanish-English bilinguals.". "International Symposium on the Acquisition of Second Language Speech. New Sounds 2013", Montreal, Canadá, 2013. Presentación de comunicación.
  • Rallo Fabra, Lucrecia. , "Early and late Spanish-English bilinguals' production of unstressed English vowels.". "Phonetics and Phonology in Iberia. PAPI 2013", Lisboa, Portugal, 2013. Presentación de comunicación.