Grupo de Investigación en Lingüística Aplicada (REGAL)

Publicaciones en revistas

  • Juan-Garau, M.; Pérez-Vidal, C., "The cffect of context and contact on oral performance in students who go on a stay abroad", "Vial-Vigo International Journal Of Applied Linguistics", Volumen 4, Páginas 117-134, 2007. Artículo.
  • Juan-Garau, M., Prieto, J.I., and Salazar, J., "The effect of a formal instruction context on the lexico-grammatical development of advanced learners of L3 English", "The Reading Matrix: An International Online Journal", Volumen 7, Número 3, Páginas 1-12, 2007. Artículo.
  • Lleó, Conxita; Benet, Ariadna ; Cortés, Susana, "Some current phonological features in the Catalan of Barcelona", "Catalan Review. International Journal of Catalan Culture", Volumen XXI, Páginas 279-300, 2007. Artículo.
  • Benet, Ariadna; Cortés, Susana; Petersen, Hjalmar, "Gender in language contact: evidence from Faroese-Danish and Catalan-Spanish", "Fróðskaparrit", Número 55, Páginas 95-114, 2007. Artículo.
  • Maria Juan; Igor Prieto; Joana Salazar-Noguera, "The effect of a formal instruction context on the lexico-grammatical development of advanced learners of L3 English", "THE READING MATRIX", Volumen 7, Número 3, Páginas 1-12, 2007. Artículo.
  • Geeslin, K. and Guijarro-Fuentes, P., "The SLA of variable structures: Analyzing Obligatory and Variable contexts.", "International Journal of Applied Linguistics", Páginas 25-52, 2007. Artículo.
  • Guijarro-Fuentes, P., "Movimiento del verbo y flexion verbal en español L2", "Studies in Applied Linguistics", Volumen 2, Páginas 64-88, 2007. Artículo.
  • Guijarro-Fuentes, P and Marinis, T., "Acquiring the syntax-semantic interface in L2 Spanish: the personal preposition a.", "EUROSLA Yearbook", Volumen 7, Páginas 67-87, 2007. Artículo.
  • Guijarro-Fuentes, P., "Essay-review of Torrens, V. and Escobar, L. (eds). (2006). The acquisition of syntax in Romance Languages. Amsterdam: John Benjamins", "First Language", Volumen 27, Número 4, Páginas 447-456, 2007. Review.
  • Guijarro-Fuentes, P., "Subjuntivo: Cómo resolver el problema de enseñarlo?", "Revista Nebrija de Lingüística Aplicada", Volumen 1, Número 1, Páginas 36-39, 2007. Artículo.
  • Amengual Pizarro, Marian, "How to Repond to the Demands Set by the Communicative Approach? New Challenges L2 Teachers Face in the Classroom'", "European Journal Of Teacher Education", Volumen 30, Número 1, Páginas 63-73, 2007. Artículo.